Thursday, January 10, 2008

What's the frequency, Dan?

Another lying hack, who saw what he wanted to see in a buch of trumped up forged papers and ran with it, now complains he was unfairly "shown the door" by CBS. Too bad, so sad.

Don't Bet the Trailer Money Yet: Rather Lawsuit Moves Forward

It looks like former CBS News anchor Dan Rather will indeed get his day in court. On Wednesday evening Justice Ira Gammerman of the New York Supreme Court in Manhattan made a preliminary ruling denying the TV network's motion to dismiss Rather's $70 million lawsuit. "I think discovery should go forward," said Gammerman.

Rather's suit, you'll recall, claims CBS unfairly shuffled him off the air after that infamous 60 Minutes Wednesday story about Bush's performance (or lack thereof) in the Texas National Guard. Rather alleges that being shown the door was just the network's misguided attempt to placate the White House and shield CBS's then-parent company Viacom from political fallout. You know, the usual reasons for dismissal from a high-profile media job.

Now that the case will be moving forward, Rather's lawyer Marty Gold wants CBS to start forking over internal emails and documents to prove his case, including exchanges between network brass and the White House. Naturally, this has CBS lawyers asking the court to limit the scope of the discovery. "It seems pretty clear they don't want to produce [the documents]," said Gold.

Looking weary from a case of the flu, Rather was relatively sanguine about the results ("It's just the beginning"), but he expressed pleasure at the prospect of discovery. "I look forward to that," he smiled. Afterwards, his publicist asked if he wanted to go out for some hot toddies. He did.